افسوس معاملات از دست رفته

افسوس معاملات از دست رفته
افسوس معاملات از دست رفته
بسیاری از معامله‌گران نگران از دست دادن معاملات بالقوه سودآوری هستند که وارد آنها نشده‌اند.
به طور کلی سه نوع معاملات از دست رفته وجود دارد:

اول: معاملاتی که به آنها توجه نکردید

باید از فکر به این نوع معاملات از دست رفته اجتناب کرد چراکه به این معنی هستند که شما به نمودارها توجه کافی ندارید و یا خود را از قبل به درستی آماده نکرده‌اید که در این رابطه با تنظیم هشدارهای قیمت تا حدی می توانید روند خود را بهبود بخشید.

دوم: از ورود به پوزیشن ترس داشتید

این حالت معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که معامله‌گران به روش خود کاملا اعتماد ندارند. آنها الگوی مطابق با استراتژی‌شان را در مقابل خود می‌بینند ولی فرصت را از دست می‌دهند و سپس بدتر از آن، ممکن است با دنبال کردن وضعیت مشاهده کنند که قیمت به نفع آنها حرکت می‌کند. در ابتدای کار، زمانی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، شروع به جمع‌آوری اسکرین‌شات از معاملات خود کرده و بعد از آنکه دیدید تحلیل شما اغلب درست است، اعتماد به نفس پیدا خواهید کرد و سپس کمتر و کمتر از این معاملات از دست رفته خواهید داشت.

سوم: هیچ ورود واقعی رخ نداده است

این نوع معاملات از دست رفته باعث سردرگمی و اشتباهات زیادی می‌شوند. هنگامی که معاملات از دست رفته خود را تجزیه و تحلیل می‌کنید، باید مطمئن شوید که بسیار عینی و دقیق ارزیابی می‌کنید که آیا دستورالعمل ورود معقولی داشتید یا خیر. ضمنا شما باید از سوگیری تغییر رویکرد خود بر اساس پوزیشن آخری که در آن معامله‌ای را از دست داده‌اید اجتناب کنید.


قطعا شما هم چنین تجاربی داشتید، با ذکر شماره بیان کنید درگیر کدام مورد بوده‌اید!