پس انداز خالی یا سود مرکب؟

سود مرکب
سود مرکب

سود مرکب به معنای درآمدی است که بر اساس سرمایه اولیه و سودهای کسب شده در دوره های قبلی، محاسبه می‌شود. در واقع، سود مرکب نشان دهنده این است که سودهای کسب شده در هر دوره به سرمایه اولیه اضافه شده و سودهای درآمده در دوره بعدی نیز بر این سرمایه افزوده می‌شود.

برای مثال، فرض کنید که شما یک مبلغ ۱۰۰۰ دلار را در یک بانک قرار می‌دهید که به شما بهره‌ای معادل ۱۰٪ در سال پرداخت می‌کند. در این حالت، در سال اول، شما بهره ۱۰۰ دلار کسب می‌کنید و سرمایه شما به ۱۱۰۰ دلار افزایش می‌یابد. در سال دوم، شما بهره ۱۱۰ دلار کسب می‌کنید و سرمایه شما به ۱۲۱۰ دلار افزایش می‌یابد. در سال سوم، شما بهره ۱۲۱ دلار کسب می‌کنید و سرمایه شما به ۱۳۳۱ دلار افزایش می‌یابد. این روند ادامه پیدا می‌کند و در نتیجه، سود مرکب به طور مداوم بیشتر می‌شود. در حالیکه بدون سود مرکب اندازه سرمایه نهایی شما کمتر میشد.

در واقع، سود مرکب به دلیل اینکه به مرور زمان به سرمایه اضافه می‌شود، باعث می‌شود که سود به صورت هنگامی که به مدت طولانی در سرمایه قرار دارد، به طور قابل توجهی بیشتر شود. به عبارت دیگر، سود مرکب نشان می‌دهد که بهتر است پس انداز کرده و سرمایه خود را در مدت زمان طولانی در حالت مرکب قرار دهید، به جای اینکه آن را هزینه کنید یا به طور مداوم از آن استفاده کنید.

کافیست از روشهایی استفاده کنید که سود حاصل را نیز به سرمایه اضافه میکنند یا اگر تریدر هستید این مورد را به مدیریت ریسک و سرمایه خود بیافزایید.

آخرین آپدیت لیست و قیمت محصولات آموزشی ما را از اینجا مشاهده فرمایید