آیا باید به سودهایمان اجازه پیشروی دهیم؟

یک بار برای همیشه به جمله به سودهایتان اجازه پیشروی دهید تا بزرگ و بزرگتر شوند به خوبی فکر کردم. به این نتیجه رسیدم این عبارت به تنهایی اشتباه است! حتما شما هم گاهی یک معامله را وقتی وارد سود شده باز گذاشتید تا پیشروی کند اما نه تنها سود بیشتری نصیب‌تان نشد بلکه همان سود اندک هم از بین رفت و چه بسا به ضررهای بیشتر منجر شد. پس چه باید کرد؟ تا سود کمی ایجاد شد سیو کنیم ولی همواره در ضررها غوطه‌ور باشیم؟

کسب سود و زیان
به سودها اجازه پیشروی دهید تا بزرگتر شوند

برای اینکه بتونیم بهترین تصمیم رو برای یک معامله بگیریم باید روی دلایل باز بودن اون تمرکز کنیم. یه اشتباه رایج این هست که ما نوسانات مثلا یک سهم رو ملاک نگهداری یا بستن اون موقعیت معاملاتی میدونیم به طوری که وقتی توی ضرر هست میگیم خب طبیعتا باید نگه دارم تا ضررم جبران بشه یا سهم برگرده و بهمین خاطر وقتی وارد سود میشه میگیم خب بهتره تا دوباره توی ضرر نرفته ببندمش. یه جورایی حس میکنیم ضررمون جبران شده و جالبه گاهی از اوقات همینطور میشه و حس خوشایندی داره و یا وقتی میگیم حالا بزار این معامله که وارد سود شده و مدتها با ضررش همراه بودم توی سود پیشروی کنه این بهترین کاره و بازم جالبه گاهی پیش میاد این تصمیم درست از آب در میاد ولی اغلب دیده شده پشیمونی به بار میاره!

خب داستان چیه و چرا اینطوری می‌شه؟ اول از همه همینجا اعلام کنم این مشکل فقط شخص شما نیست از خود من گرفته تا رفقای با تجربم تا بخش اعظم دانشجوها و در نهایت مخاطبای این پیج با این مساله دست و پنجه نرم کردن و میکنن و هنوز کسی به راه حل قطعی نرسیده البته که من راه درست رو تقریبا میدونم و فرقم با شما فقط در میزان تعهد بالایی هست که به اجرای این قانون دارم و پایبندی من هم صد درصد نیست. ببینید عزیزان ما ملاک اشتباهی رو داریم دنبال میکنیم چون بازار هیچ نگاهی به وضعیت پرتفو و یا اون سهم نداره و راه خودش رو میره ما هر از گاهی باید برای خروج تصمیم گیری کنیم یا به جواب بله میرسیم یا خیر. البته این کار اشتباه دیگری رو ممکن هست رقم بزنه که تحلیل مجدد یک معامله باز رو غلط میدونه اما من قاطعانه میگم این قاعده کاملا غلط هست و هر تریدری باید در فواصل مناسب معامله‌ش رو رصد کنه و بهترین تصمیم رو برای خروج بگیره.

بنابراین مهم نیست شما از ضرر برگشتی یا از سود! چقدر توی ضرر هستی الان یا چقدر توی سود! بلکه این مهم هست الان استراتژیت که هر چی هست میگه این سهم رو باید نگه داری یا نه؟ اگر میگه با ۱ درصد سود ببندش باید ببندی و اگر میگه روی ۲۰ درصد زیان رو شناسایی کن باید انجامش بدی و یا میگه حتی روی ۸۰ درصد سود هم نگهداریش کن باید بهش اعتماد کنی! اینجوری میشه که دیگه باعث پشیمونی نمیشه مگر اینکه به سیستم معاملاتیت مسلط نباشی یا اون سیستم ایرادات اساسی داشته باشه وگرنه این کار کمترین خطا رو داره. امیدوارم تونسته باشم به خوبی راهکارم رو براتون تشریح کنم.

از محصولات آموزشی ما خبر دارید! بلی یا خیر؟
در هر حالت اینجا را کلیک کنید، مهم است!