چگونه از فرار پوزیشن سودساز جلوگیری و ضررها را کمتر کنیم؟

چگونه از فرار پوزیشن سودساز جلوگیری و ضررها را کمتر کنیم
چگونه از فرار پوزیشن سودساز جلوگیری و ضررها را کمتر کنیم

پس از ورود به یک معامله، اکثر معامله‌گران نسبت پاداش به ریسک مشخصی را در نظر دارند که به دنبال دستیابی به آن در معاملات خود هستند که تضمین ‌کند در بلندمدت به سود می رسند. در مقاله زیر نگاهی دقیق به چند دلیل می اندازیم که چرا معامله گران معاملات خود را نادرست مدیریت می کنند.

در بازی تنیس، بیشتر امتیازهایتان به علت اشتباهات حریف شما به دست می آید و نه به دلیل مهارت خودتان

این واقعیت از تحقیق، تجزیه و تحلیل آماری مسابقات تنیس به دست آمده است و ایده پشت سر آن در معاملات نیز صدق می کند. به عنوان یک معامله گر، به خصوص در ابتدا، لازم نیست سعی کنید همه چیز را کامل و به جزئیات کوچک توجه کنید. برای زنده ماندن و ایجاد یک پایه قوی، بسیار مهمتر است که روی مرتکب نشدن اشتباهات بزرگی تمرکز کنید که می تواند منجر به ضررهای اساسی شود. موارد مهمی که باید توجه کنیم عبارتند از:

  • از استاپ لاس (حد زیان) استفاده کنید و به آن پایبند باشید.
  • یک سیستم معاملاتی داشته باشید و آن را دنبال کنید. معاملاتی که بر مبنای روش شما نباشند لابد دلیلی دارد که آنجا نیستند.
  • از مدیریت ریسک مناسبی استفاده کنید چون یک معامله مستقل نباید هیچ تاثیر عمده مثبت یا منفی بر موجودی حساب شما داشته باشد.

سود، زیان، تهدید و پاداش

نگه داشتن معاملات ضررده و فروش زودهنگام معامله سودده منجر به نسبت پاداش به ریسک انحرافی و بازدهی منفی می شود. نگه داشتن معاملات برنده از نظر روانی چالش برانگیز است زیرا سودهای تحقق نیافته شما ممکن است به طور کامل از بین برود و در مقابل ضررهای تحقق نیافته به سود تبدیل شوند.

اما مشکل بسیار عمیق تر است. از لحاظ تاریخی، اجداد ما برای بقا مجبور بودند با تهدیدها و فرصت ها به گونه ای متفاوت رفتار کنند. باخت ها برای ما تهدید هستند و ما همه چیز را امتحان می کنیم تا از باخت اجتناب کنیم، حتی اگر به معنای قمار و احتمالا باخت خیلی بیشتر باشد. در مقابل، دریافت سودی سریع و مطمئن نسبت به بدست آوردن پاداشی بزرگ‌تر اما دیرتر ارجحیت دارد. این رفتار هنوز هم وجود دارد و عمیقا در وجود ما ریشه دوانده است. بنابراین، کاهش زیان معاملات و نبستن زودهنگام معاملات برنده دشوار است و معامله گران باید به طور فعال روی این مشکل کار کنند. بنابراین، یک رویکرد ساختاریافته و بررسی منظم عملکرد معاملاتی، کلید موفقیت شما به عنوان یک معامله گر است.

احتیاط

حتی زمانی که معامله‌گران به معامله سودده خود اجازه می‌دهند تا زمان خیلی طولانی ادامه پیدا کند و امیدوارند که به یک معامله بزرگی برسند که در نهایت تمام ضررهای گذشته را جبران کند هم به همان اندازه مورد قبل خطرناک است. اغلب اوقات، زمانی که معامله‌گران به امید کسب درآمد بیشتر از آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، حد سود خود را افزایش می‌دهند، با معکوس شدن قیمت، در نهایت همه سود خود را از دست می‌دهند. نیازی به گفتن نیست که این رفتار، انتظار بلند مدت از استراتژی معاملاتی شما را نیز خراب می کند.

نتیجه گیری: با غلبه بر موانع تکاملی، عملکرد خود را افزایش دهید

اگر در نگه داشتن معاملات سودده دچار مشکل هستید، بدانید تنها نیستید و این فقط اشتباه شما نیست. با این حال، از این موضوع به عنوان بهانه ای برای تکرار اشتباهات مشابه استفاده نکنید. بر رفتار معاملاتی خودتان و نحوه تعامل و مدیریت پوزیشن‌تان از نزدیک نظارت داشته باشید. حتی بهتر است، پس از ورود به معامله به حد ضرر و حد سود خود دست نزنید، مگر اینکه دلایل معتبری ببینید.

دومین کلوپ چنگال خرس