چرا تریدرها تعلل می‌کنند؟

چرا تریدرها تعلل میکنند؟
چرا تریدرها تعلل میکنند؟

اصولا در زندگی و چه در شغل معامله‌گری، آن چیزی که آسان و سرگرم کننده است، معمولا بیشترین پاداش را به همراه ندارد. تقریبا در تمام جنبه‌های زندگی ما اغلب می‌دانیم که چه کاری باید انجام دهیم اما به ندرت این کار را به شکلی انجام می‌دهیم که به نتایجی که دوست داریم منجر شود.

مثلا در دانشگاه،می‌دانیم که مطالعه هر روزه دروس قطعا به ما کمک می‌کند تا نتایج بهتری بگیریم. یا اینکه ما می‌دانیم که تنها با 30 دقیقه ورزش روزانه، می‌توانیم سریعتر به اندام مطلوب برسیم. اما معمولا این کارهای به ظاهر مفید را انجام نمی‌دهیم و ترجیح می‌دهیم بعد از کار با دوستان خود در یک کافه ملاقات کنیم، یا آخرین قسمت سریال محبوب خود را تماشا کنیم یا فقط ساعت‌ها در گوشی خود بچرخیم.

در معاملات نیز همین رویه را انجام می‌دهیم. ما می‌دانیم که در تعطیلات آخر هفته باید زمان بیشتری برای نوشتن یک برنامه معاملاتی و انجام برخی بررسی‌ها در بازار صرف کنیم، می‌دانیم که داشتن یک ژورنال معاملاتی دقیق و مطالعه معاملات گذشته به ما بسیار کمک خواهد کرد اما حتی اگر همه این کارها فقط زمان کوتاهی هم نیاز داشته باشند باز هم آنها را انجام نمی‌دهیم.

چرا ما تعلل می‌کنیم؟ پاسخ کوتاه: پاداش مستقیم در مقابل پاداش با تاخیر

تماشای سریال محبوب، بیرون رفتن با دوستان یا تماشای کلیپ‌های خنده دار در اینستاگرام سرگرم کننده است. پس از پرداختن به چنین فعالیت‌هایی، ما یک پاداش فوری و احساس رضایت دریافت می‌کنیم از سوی دیگر، رفتن به باشگاه یا مطالعه، پاداشی فوری ارائه نمی‌دهد، خسته کننده است و به تلاش فعال نیاز دارد. تأثیرات مثبت این وظایف خسته‌کننده  نیز بیشتر طول می‌کشد تا نمایان شوند و بنابراین در ابتدا آن‌ها را در لحظه‌ای که قرار است تصمیم بگیریم چه کنیم ارزشمند نمی‌دانیم. با این حال پاداش اعمالی که نیاز به غلبه بر خود فعال دارند، تا حد زیادی کارهایی را که ما به طور معمول انجام می‌دهیم، خنثی می‌کند و ما این را می‌دانیم.

همین امر در مورد معاملات نیز صدق می‌کند. ما ترجیح می‌دهیم در پیج‌ها و انجمن‌های معامله‌گری کنکاش کنیم تا روش‌های معاملاتی جدیدی را پیدا کنیم که وعده پول زیاد و سریع می‌دهند. امتحان کردن ربات ‌های معامله‌گر جدید هیجان انگیز است چراکه برای دانلود و شروع به کار به تخصص زیادی نیاز ندارند. بنابراین، بیشتر معامله‌گران وقت خود را صرف انجام این فعالیت‌های با پاداش فوری می‌کنند که مزایای کمی برای موفقیت بلندمدت آنها به عنوان معامله‌گر دارد. ما حتی این واقعیت را که پیروی از یک رویکرد منضبط، نوشتن یک برنامه معاملاتی و نگه داشتن یک ژورنال معاملاتی منظم به ما کمک می‌کند تا در معاملات بهبود پیدا کنیم، سرکوب می‌کنیم، زیرا نمی‌خواهیم تلاشی برای آنها انجام دهیم.

چگونه بر خود ضعیفمان غلبه کنیم؟

متأسفانه هیچ راه آسانی و هیچ رازی وجود ندارد که بتوانیم آن را ارائه دهیم که به یکباره همه آن کارهای خسته کننده را بی دردسر و لذت بخش کند. شما فقط باید آن را انجام دهید. مثل شعار برند نایک: فقط آن را انجام دهید.

خودتان را بررسی کنید و صادق باشید

چه مدت است که معامله می‌کنید؟ پیشرفت شما تا کنون چگونه است؟ آیا اقدامات شما منعکس کننده اهداف شما هستند یا همچنان مسیر سریع ثروتمند شدن را دنبال می‌کنید که شما را به جایی که اکنون هستید رسانده است؟ اگر به کاری که انجام می‌دهید ادامه دهید، یک یا دو سال دیگر کجا خواهید بود؟

سریع‌ترین راه برای رسیدن به موفقیت، داشتن درکی روشن از وضعیت فعلی‌ و اصلاح صحیح مسیرمان است.

دومین کلوپ چنگال خرس