دنیای خودت را کنترل کن تریدر

دنیای تریدرها
دنیای خودت را کنترل کن تریدر

آیا شما هم مثل اکثر مردم هستید، برای اینکه بتوانید راضی باشید، باید دنیا برایتان به نحو خاصی باشد؟  مثلا وقتی دوستتان با اینکه پیامتان را می خواند اما دیر جواب می‌دهد، وقتی گارسون در رستوران به شما لبخند نمی زند یا وقتی همسرتان به اندازه کافی شما را درک نمی کند، بسیار ناراحت می شوید؟ زندگی بیشتر مردم اینگونه است و خوشبختی آنها به شرایط بیرونی و نحوه رفتار دیگران بستگی دارد. اگر سطح شادی شما به مواردی بستگی دارد که در کنترل شما نیستند، تبدیل به یک توپ بازی و قربانی می شوید. می توانید هر چقدر که دوست دارید تلاش کنید اما نمی توانید هر چیزی که در اطراف شما اتفاق می افتد را همیشه کنترل کنید. چنین دیدگاهی در زندگی نه تنها شما را ناراضی می‌کند بلکه احساس ناامیدی و درماندگی می‌دهد زیرا به نظر می رسد هیچ تأثیری روی همه آن چیزهایی که برای شما مهم هستند ندارید.

برای داشتن یک زندگی واقعا شاد، باید روی صندلی راننده باشید. شادی شما باید به چیزهایی بستگی داشته باشد که می توانید کنترل کنید. همه چیز با ایجاد یک تغییر ذهنی به سمت تحقق بخشیدن به جنبه های زندگی روزمره شما که در واقع بر آنها کنترل دارید شروع می شود. از آب و هوا شکایت نکنید، فقط لباس مناسب بپوشید و از زیبایی آبی که از آسمان می ریزد قدردانی کنید. خشم در خیابان یا جاده را متوقف کنید، با عصبانیت شما، ترافیک سریعتر حرکت نمی کند. به جای شکایت به یک پادکست خوب گوش بدهید و از زمان خود استفاده کنید. آیا از بچه پر جنب و جوش خود ناراحت هستید؟ خوشحال باشید که یک بچه سالم و پر انرژی دارید. از اینکه وای فای در پرواز خیلی کند است ناراحت هستید؟ قدر این واقعیت را بدانید که می توانید در یک جعبه آهنی در آسمان سفر کنید و به هر نقطه از جهان که می خواهید برسید. البته، زندگی همیشه شاد و شگفت انگیز نخواهد بود اما این قدرت را دارید که آن را به شیوه ای مثبت تفسیر کنید. واقعیت امری کاملا ذهنی است. شما می توانید صد نفر را دقیقا در معرض یک چیز مشابه قرار دهید و هر کس تفسیر متفاوتی داشته باشد و احساس متفاوتی در مورد آن داشته باشد.

اما در ترید قرار است چه چیزی را کنترل کنید؟

موارد گفته شده بالا درباره معامله‌گری هم صادق است. می‌توانید روی چیزهایی مانند آخرین اعلامیه فدرال رزرو، نگرانی در مورد دستکاری بازار توسط بانک‌ها و نهنگ‌ها، استاپ هانتینگ کارگزاران یا رویداد قوی سیاه بعدی که ممکن است نزدیک باشد، تمرکز کنید. اما این امر نه تنها شما را به دلیل همه عدم اطمینانی که به شما می‌دهد دیوانه می کند بلکه باعث می شود احساس کنید قربانی هستید زیرا کنترلی برهیچ چیزی ندارید. در عوض به همه چیزهایی که تحت کنترل شما هستند فکر کنید. این شما هستید که کنترل می‌کنید چه زمانی معامله کنید و چه زمانی بیرون بروید. شما حجم پوزیشن خود را تعیین می کنید و اینکه چقدر مایل به ریسک هستید. شما مسئول این هستید که چقدر وقت می گذارید و بنابراین چقدر آماده هستید. می بینید، همه آن چیزهایی که می توانید کنترل کنید بسیار مهمتر از چیزهایی هستند که نمی توانید آنها را کنترل کنید. هنگامی که متوجه شوید که شما باید در صندلی راننده بنشینید و هدایت را به دست بگیرید، می توانید با اطمینان معامله کنید و تصمیمات معاملاتی بهتری بگیرید.

دومین کلوپ چنگال خرس